Rexel

Employer branding in een stroomversnelling

xpertise

Employer Branding

Social Media

Podcast

Xpectations

“Hoe kunnen wij ons employer brand versterken?” Die vraag stelden ze zich bij Rexel nadat ze een opleiding genoten bij  employer branding-expert Tom. Rexel is als groothandel in elektrotechnische producten een koploper in elektrische vooruitgang. Met meer dan 55.000 referenties op voorraad bieden ze hun klanten oplossingen op maat. Rexel wil een sterk en aantrekkelijk merk worden én blijven op de arbeidsmarkt. KIXX helpt hen groeien.

Wat KIXX deed

KIXX leerde Rexel in stroomversnelling kennen en werd meteen ‘verlicht’ met de nodige kennis over het bedrijf. Een eerste stap richting doel werd strategisch genomen: digitale employer branding-campagnes op LinkedIn, Facebook en Google weerspiegelen voortaan de Rexel-stijl en krijgen de juiste invulling om de  naamsbekendheid te verhogen. “We merken hierdoor een verbetering in de kwaliteit van de CV’s”, aldus Rexel. 

Daarnaast deelden we ook tips en tricks omtrent de native content van Rexel. “Dit heeft ervoor gezorgd dat we een mooie basis kunnen leggen voor een jaarplanning, zowel intern als extern.” Een nieuw kanaal dat recent werd aangeboord om de doelgroep te bereiken, is 'Rexel Talks', hun eigen podcastkanaal. KIXX hielp bij de verwezenlijking van de eerste aflevering en de verspreiding van de podcast richting het publiek. 

De resultaten

“KIXX is altijd bereid om samen verder te denken en nieuwe zaken uit te proberen. De specialisten in verschillende domeinen die jullie in huis hebben, vinden wij een absolute meerwaarde. KIXX is erg betrokken bij ons en geeft ons daarnaast ook de nodige vrijheid om zelf dingen uit te werken.”

Daag ons uit

Ook een uitdaging

voor ons team?

Let's KIXX some ass!

up next

AVR

Machtige machines, machtige mensen, machtige campagne
Bekijk dit project